El Lokal

L’ Associació Cultural el Raval- EL LOKAL neix a l’octubre de 1987. Som un col·lectiu provinent de l’Ateneu Llibertari del Poble Sec i de gent del barri Xino. Començà obrint un espai al centre de Barcelona per a la creació i l’experimentació de nous projectes, com a punt de trobada de lluites i resistències, i mitjà per a la venda i distribució de materials alternatius i de cultura llibertària.

Des dels seus inicis fins avui, ens vam plantejar col·laborar en la reflexió i l’intercanvi d’experiències per tal de posar en qüestió l’estat de coses. La finalitat, caminar cap a una societat lliure i justa des de la contracultura, l’autogestió i la rebel·lia. EL LOKAL, dintre de les nostres possibilitats i desitjos, entenem que s’ha de posar al servei de les lluites que s’originen tant al barri, com a la resta de la ciutat, i el món.

Les persones i els grups del LOKAL.

EL LOKAL està format per individualitats i grups que així ho volen i que assumeixen els compromisos mínims per al seu funcionament diari. Durant tot aquest temps hi han participat moltes persones i col·lectius que han fet seu l’espai i han tirat endavant diversos projectes, els quals anirem rescatant a la secció “Memòria”.
Actualment, els grups que hi formen part del LOKAL són:

• CRAC.
  • La Distri: autoproducció i edició de música i materials alternatius.
  • Psikotiks: col.lectiu autogestionat de material alternatiu (Punk/Psycho).
  • ProBeta: grup de persones autogestionat assembleàriament que vol experimentar amb la tecnologia donant suport a projectes de col.lectius d’àmbit social.

També hi col·laboren de forma regular diferents grups i distribuïdores alternatives: Kamilosetas Muskaria, Virus editorial, Grita o Muere, Sarna Social, Editorial Descontrol, la Ciutat Invisible, Roba Bruta, Possitivament Accelerats, Llibreria Aldarull, i un llarg etcètera que també anirem actualitzant

Can Batlló

Espai veïnal i autogestionat. La Plataforma Can Batlló és pel barri neix per a reivindicar la transformació del recinte de Can Batlló que, a partir del Pla General Metropolità, ha d’esdevenir zona verda i equipaments per al barri.

La transformació del recinte de Can Batlló s’activa a partir del juny de 2011, amb l’entrada veïnal al recinte. La primera nau aconseguida és el Bloc Onze. La seva rehabilitació, realitzada amb jornades de treball col·lectiu, dura més de dos anys. El primer espai habilitat és la Bibliotca Popular Josep Pons. Posteriorment s’han anat rehabilitant un bar i espai de trobada, un auditori, un rocòdrom i diverses sales polivalents per a fer-hi activitats i tallers.