La Mosca.tv

Participa

La Mosca.tv va començar a emetre l’1 gener 2017 pel canal 28 de la TDT, a Barcelona. Aquesta és una invitació a que us sumeu al projecte.

# Què és laMoscatv?
És un projecte de metacomunicació per crear un sistema audiovisual propi, crític, auto-gestionat i subversiu. Per això estem construint la infraestructura necessària per que qualsevol col·lectiu i projecte afí pugui emetre per TDT. Hem començat per Barcelona però no descartem que el projecte pugui estendre.

# El Canal 28 de la TDT, Per què TDT?
LaMosca.tv es sintonitza a la majoria de zones de Barcelona, ​​des del Prat de
Llobregat fins a Sant Pol de Mar. Emet pel canal 28 de la TDT i té previst començar les emissions per streaming en els propers mesos.

Per a nosaltres és important tenir un espai en TDT, no per nostàlgia, sinó perquè també veiem important gestionar de manera autònoma un tros de l’espectre. Gràcies a la possibilitat d’emetre per Internet han augmentat el nombre de mitjans existents però també la seva fragmentació. Proposem un espai conjunt per tenir una presència més rellevant.

LaMosca.tv (@okupemlesones) és una forma de resistència i una proposta activa per recuperar l’espectre radioelèctric, actualment acaparat per les institucions, els grans grups mediàtics i per les operadores de telecomunicacions. Contra les barreres de accés, ens reapropiem de tot el procés comunicatiu i de la infraestructura tecnològica per poder emetre històries i experiències que facin visibles altres formes de viure i pensar el món.

# Assemblea gestora
El projecte funciona gràcies a l’assemblea setmanal, de la qual sorgeixen totes les decisions i s’organitza el treball. Esteu convidades a participar en l’assemblea gestora, però no és imprescindible per emetre.

# Formes de participació
La nostra proposta és que cada col·lectiu o projecte es responsabilitzi i gestioni un espai a la graella. Pot ser un espai setmanal, quinzenal o esporàdic. Suposa simplement comunicar que materials voleu emetre, quan i fer-nos arribar els arxius amb 15 dies d’antelació. La resta és cosa nostra.

La Mosca.tv no emet publicitat comercial, únicament contemplem la possibilitat de donar suport a projectes afins o activitats que vulguin donar-se a conèixer.  Aquesta independència econòmica és la base per emetre a plaer continguts que els mitjans de masses cobreixen esbiaixant o directament no cobreixen. Considereu la possibilitat de fer-vos sòcies, si podeu.

Si esteu interessades us convidem a passar per l’assemblea setmanal els dimarts a partir 18h per l’Infoespai de la plaça del Sol (Barcelona). Ens podeu escriure a: comunicacio@lamosca.tv

Si voleu contribuir econòmicament amb el projecte, podeu fer una donació.

Totes les aportacions, per petites que semblin, seran benvingudes.

La Traka

Diario digital de contrainformación.

www.latraka.es , contrainformación explosiva.

Directa

La Directa és un mitjà de comunicació cooperatiu en català d’actualitat, investigació, debat i anàlisi amb més de deu anys de trajectòria. Les persones que integrem aquest projecte assembleari, autogestionat i descentralitzat entenem la comunicació com una eina de transformació social i no com una simple mercaderia o negoci. Per aquesta raó, la Directa vol ser una eina comunicativa per visualitzar les pràctiques dels moviments socials, els projectes polítics, socials i culturals que plantegen un model alternatiu a l’actual i els col·lectius invisibilitzats per la majoria de mitjans de comunicació. Una gran xarxa de nuclis i col·laboradores escampades arreu del món, més de 2.300 subscriptores, i prop de 250 sòcies fan possible l’existència d’un mitjà de comunicació no supeditat a cap grup econòmic o polític i, per tant, crític amb el poder.

(Extret de https://directa.cat/content/qui-som )

La Marea

La Marea es una revista mensual en papel y un medio digital diario (lamarea.com) editados por MásPúblico S. Coop., una cooperativa de lectores y trabajadores que nació en diciembre de 2012. Apostamos por el periodismo riguroso y comprometido, los reportajes en profundidad y la cultura.

¿Cuáles son los principios editoriales de La Marea?

La asamblea de socios y socias ha acordado seguir estos principios editoriales: la libertad, la igualdad, la laicidad, la defensa de lo público, la soberanía de los pueblos, la economía justa, la regeneración democrática y la denuncia de la ilegitimidad de la monarquía, la memoria histórica, la cultura libre, el trabajo y la vivienda dignos y el respeto por el medio ambiente.

¿Cómo se financia?

La principal fuente de ingresos de La Marea viene de las suscripciones a la revista, tanto en formato digital como en papel, así como de la venta de ejemplares en quioscos y librerías. Además, aceptamos publicidad de empresas éticas, así como donaciones particulares.

En  2017 aún no hemos conseguido ser sostenibles, tal como puedes ver en la presentación de nuestras cuentas anuales de 2016.

¿Dónde puedo conseguir la revista mensual?

La revista La Marea sale a la venta el último viernes de cada mes. Puedes encontrarla en quioscos de prensa de las provincias de Madrid, Barcelona, Valencia, Alicante, Sevilla, Zaragoza, Huesca y Teruel. También tenemos puntos de venta en medio centenar de localidades más y numerosos puntos de lectura gratuitos en bibliotecas y bares. Consulta todos los puntos de venta y lectura en este mapa.

Además, puedes suscribirte a la revista, tanto en formato digital como en papel, para recibirla cada mes.

¿En qué consiste el código ético publicitario?

Se trata de un sello de calidad que garantiza que las empresas que se anuncian en la revista o en la web no contradicen nuestros principios editoriales. No aceptamos anuncios de bancos que ejecutan desahucios, de empresas que invierten en armas ni de multinacionales que no respetan los derechos laborales. Tampoco aceptamos publicidad sexista o racista. La otra pata del código ético publicitario garantiza que nunca haremos pasar por información los contenidos promocionales. Aquí puedes ver algunas de las empresas que ya se han anunciado en La Marea.

El código ético limita nuestro crecimiento seriamente, pero también nos hace libres, como se demuestra en los informes dedicados a las compañías del Ibex35 que publicamos en la página web de #YoIBEXtigo.

¿Quién es quién?

Te presentamos a nuestro equipo de redacción y administración.

¿Cómo puedo ser cooperativista?

Cualquier persona física que cumpla el procedimiento fijado por los Estatutos de la cooperativa puede formar parte de la misma. El capital social obligatorio mínimo para ser socio usuario es de 500 euros, que pueden abonarse a lo largo de 12 meses tras una primera entrada de 125 euros. Tienes más información aquí.

Un poco de historia

MásPúblico se formó tras el cierre de la edición en papel del diario Público y el despido, en condiciones abusivas, del 85% de sus trabajadores. Un grupo de ellos, con la colaboración de muchos lectores del diario, pusieron en marcha este nuevo proyecto. Buena parte de la financiación inicial se consiguió mediante  una campaña de crowdfunding.

(Extraído de https://www.lamarea.com/quienes_somos/)