Solidaridad Obrera

Capçalera de Solidaridad Obrera

Solidaritat Obrera és un periòdic i òrgan d’expressió de la Confederació Regional del Treball de Catalunya i Balears del sindicat anarcosindicalista CNT-AIT.
El periòdic pren el nom de l’organització Solidaritat Obrera que, a principis del segle XX, l’any 1907, va reorganitzar el moviment obrer a Espanya basant-se en l’estructura anterior de la Federació de Treballadors de la Regió Espanyola (FTRE). Aquest nom ha estat utilitzat per nombrosos òrgans d’expressió de moviments anarquistes i sindicalistes revolucionaris de diversos països del món.

(Extret de https://lasoli.cnt.cat/qui-som/)

La Mosca.tv

Participa

La Mosca.tv va començar a emetre l’1 gener 2017 pel canal 28 de la TDT, a Barcelona. Aquesta és una invitació a que us sumeu al projecte.

# Què és laMoscatv?
És un projecte de metacomunicació per crear un sistema audiovisual propi, crític, auto-gestionat i subversiu. Per això estem construint la infraestructura necessària per que qualsevol col·lectiu i projecte afí pugui emetre per TDT. Hem començat per Barcelona però no descartem que el projecte pugui estendre.

# El Canal 28 de la TDT, Per què TDT?
LaMosca.tv es sintonitza a la majoria de zones de Barcelona, ​​des del Prat de
Llobregat fins a Sant Pol de Mar. Emet pel canal 28 de la TDT i té previst començar les emissions per streaming en els propers mesos.

Per a nosaltres és important tenir un espai en TDT, no per nostàlgia, sinó perquè també veiem important gestionar de manera autònoma un tros de l’espectre. Gràcies a la possibilitat d’emetre per Internet han augmentat el nombre de mitjans existents però també la seva fragmentació. Proposem un espai conjunt per tenir una presència més rellevant.

LaMosca.tv (@okupemlesones) és una forma de resistència i una proposta activa per recuperar l’espectre radioelèctric, actualment acaparat per les institucions, els grans grups mediàtics i per les operadores de telecomunicacions. Contra les barreres de accés, ens reapropiem de tot el procés comunicatiu i de la infraestructura tecnològica per poder emetre històries i experiències que facin visibles altres formes de viure i pensar el món.

# Assemblea gestora
El projecte funciona gràcies a l’assemblea setmanal, de la qual sorgeixen totes les decisions i s’organitza el treball. Esteu convidades a participar en l’assemblea gestora, però no és imprescindible per emetre.

# Formes de participació
La nostra proposta és que cada col·lectiu o projecte es responsabilitzi i gestioni un espai a la graella. Pot ser un espai setmanal, quinzenal o esporàdic. Suposa simplement comunicar que materials voleu emetre, quan i fer-nos arribar els arxius amb 15 dies d’antelació. La resta és cosa nostra.

La Mosca.tv no emet publicitat comercial, únicament contemplem la possibilitat de donar suport a projectes afins o activitats que vulguin donar-se a conèixer.  Aquesta independència econòmica és la base per emetre a plaer continguts que els mitjans de masses cobreixen esbiaixant o directament no cobreixen. Considereu la possibilitat de fer-vos sòcies, si podeu.

Si esteu interessades us convidem a passar per l’assemblea setmanal els dimarts a partir 18h per l’Infoespai de la plaça del Sol (Barcelona). Ens podeu escriure a: comunicacio@lamosca.tv

Si voleu contribuir econòmicament amb el projecte, podeu fer una donació.

Totes les aportacions, per petites que semblin, seran benvingudes.

Laboratorio Popular de Medios Libres

El Laboratorio Popular de Medios Libres es un proyecto de comunicadoras y comunicadores de abajo, que han hecho de la práctica de herramientas de comunicación autónoma.

Desde Cabina Zapata escucha producciones en linea de los medios libres, 24 horas continuas rompiendo el cerco informativo y construyendo otra comunicación, otra pedagogia, otro radio.

Aixina Produccions Audiovisuals

Aixina Produccions Audiovisuals som un grup de quatre joves creadors/es que compartim recursos, energies i idees.

Treballem en diferents formats i en tots els nivells de la producció, des de la idea fins als últims retocs. Produïm documentals, reportatges, videoclips, espots, videocreacions, vídeos per a exposicions…

David Andreu

EMAV. Realització d’audiovisuals i espectacles. Ha realitzat diversos documentals i videocreacions. També treballa per a altres productores al departament de càmera en rodatges de televisió, publicitat i cinema. De petit tocava el clarinet, de gran vol ser pagès.

Júlia de Balle

UPF. Comunicació audiovisual. Creativa audiovisual a RCR Arquitectes i responsable de continuïtat musical a Ràdio 90. A vegades es perd en els detalls, per això té a les dates d’entrega com a aliades. De gran gran vol conèixer un mus i anar a viure al mont Parnàs.

Dan Ortínez

UPF. Comunicació audiovisual. Especialitzat en documentals i vídeo-instal·lacions, ha dirigit varis projectes per televisions, un d’ells seleccionat al DOCBarcelona i al Festival de Sitges. Li agradaria tornar a fer ficció fent de pastor mut en alguns Pastorets.

Maria José Masanet

UPF. Comunicació Audiovidual. Es centra en les tasques de producció.Treballa en la UPF com a investigadora en l’àmbit de l’educació mediàtica i la ficció televisiva. Li agrada organitzar als altres però ella és un caos.

(Extret de http://aixina.tumblr.com/quisom)

Menos ego, más naturaleza

Menos ego, más naturaleza. Apliquemos este principio a todas nuestras acciones.

Los individuos son importantes, pero ningún individuo es más importante que el resto. Tod@s merecemos la felicidad, pero nunca por encima del sufrimiento de otr@s. Las personas podemos ser inteligentes, pero las mejores lecciones las encontramos en la naturaleza.

Català

Menys ego, més natura. Apliquem aquest principi a totes les nostres accions.

Els individus són importants, però cap individu és més important que la resta. Tothom mereix la felicitat, però mai per sobre del sofriment d’altres. Les persones podem ser intel·ligents, però les millors lliçons les trobem a la natura.

Less ego, more nature. Let’s apply this principle to all our actions.

The individuals are important, but no individual is more important than the rest. Everyone deserves happiness, but never above the suffering from others. People might be intelligent, but the best lessons are found in nature.

Preguntarse ¿Qué hacer?

[català]

Estamos indignadas con la opresión y el sufrimiento causados por élites obsesionadas en acumular poder al precio que sea. Estamos indignadas por su insaciable conquista de la economía, la política, la comunicación y cualquier otra esfera de nuestras vidas.

Hoy no sabemos cómo acabar con esta gran injusticia, pero tampoco queremos mantenerla con nuestra complicidad. Algún día superaremos esta gran maquinaria de egoísmo y violencia disfrazada de seguridad, democracia y ocio, ¿pero cómo?

Es importante preguntarnos: ¿Qué hacer?

Cuando la impotencia ante los problemas impide que actuemos, esa impotencia se convierte en el primer problema a resolver. La pregunta ¿Qué hacer? es una invitación a convertir la indignación y la impotencia en motivación y acción.

Català

Preguntem-nos Què fer?

Estem indignades amb l’opressió i el patiment causats per elits obsessionades en acumular poder al preu que sigui. Estem indignades per la seva insaciable conquesta de l’economia, la política, la comunicació i qualsevol altra esfera de les nostres vides.

Avui no sabem com acabar amb aquesta gran injustícia, però tampoc volem mantenir-la amb la nostra complicitat. Algun dia superarem aquesta gran maquinària d’egoisme i violència disfressada de seguretat, democràcia i lleure, però com?

És important preguntar-nos: Què fer?

Quan la impotència davant els problemes impedeix que actuem, aquesta impotència esdevé el primer problema a resoldre. La pregunta Què fer? és una invitació a convertir la indignació i la impotència en motivació i acció.