Solidaridad Obrera

Capçalera de Solidaridad Obrera

Solidaritat Obrera és un periòdic i òrgan d’expressió de la Confederació Regional del Treball de Catalunya i Balears del sindicat anarcosindicalista CNT-AIT.
El periòdic pren el nom de l’organització Solidaritat Obrera que, a principis del segle XX, l’any 1907, va reorganitzar el moviment obrer a Espanya basant-se en l’estructura anterior de la Federació de Treballadors de la Regió Espanyola (FTRE). Aquest nom ha estat utilitzat per nombrosos òrgans d’expressió de moviments anarquistes i sindicalistes revolucionaris de diversos països del món.

(Extret de https://lasoli.cnt.cat/qui-som/)

La Mosca.tv

Participa

La Mosca.tv va començar a emetre l’1 gener 2017 pel canal 28 de la TDT, a Barcelona. Aquesta és una invitació a que us sumeu al projecte.

# Què és laMoscatv?
És un projecte de metacomunicació per crear un sistema audiovisual propi, crític, auto-gestionat i subversiu. Per això estem construint la infraestructura necessària per que qualsevol col·lectiu i projecte afí pugui emetre per TDT. Hem començat per Barcelona però no descartem que el projecte pugui estendre.

# El Canal 28 de la TDT, Per què TDT?
LaMosca.tv es sintonitza a la majoria de zones de Barcelona, ​​des del Prat de
Llobregat fins a Sant Pol de Mar. Emet pel canal 28 de la TDT i té previst començar les emissions per streaming en els propers mesos.

Per a nosaltres és important tenir un espai en TDT, no per nostàlgia, sinó perquè també veiem important gestionar de manera autònoma un tros de l’espectre. Gràcies a la possibilitat d’emetre per Internet han augmentat el nombre de mitjans existents però també la seva fragmentació. Proposem un espai conjunt per tenir una presència més rellevant.

LaMosca.tv (@okupemlesones) és una forma de resistència i una proposta activa per recuperar l’espectre radioelèctric, actualment acaparat per les institucions, els grans grups mediàtics i per les operadores de telecomunicacions. Contra les barreres de accés, ens reapropiem de tot el procés comunicatiu i de la infraestructura tecnològica per poder emetre històries i experiències que facin visibles altres formes de viure i pensar el món.

# Assemblea gestora
El projecte funciona gràcies a l’assemblea setmanal, de la qual sorgeixen totes les decisions i s’organitza el treball. Esteu convidades a participar en l’assemblea gestora, però no és imprescindible per emetre.

# Formes de participació
La nostra proposta és que cada col·lectiu o projecte es responsabilitzi i gestioni un espai a la graella. Pot ser un espai setmanal, quinzenal o esporàdic. Suposa simplement comunicar que materials voleu emetre, quan i fer-nos arribar els arxius amb 15 dies d’antelació. La resta és cosa nostra.

La Mosca.tv no emet publicitat comercial, únicament contemplem la possibilitat de donar suport a projectes afins o activitats que vulguin donar-se a conèixer.  Aquesta independència econòmica és la base per emetre a plaer continguts que els mitjans de masses cobreixen esbiaixant o directament no cobreixen. Considereu la possibilitat de fer-vos sòcies, si podeu.

Si esteu interessades us convidem a passar per l’assemblea setmanal els dimarts a partir 18h per l’Infoespai de la plaça del Sol (Barcelona). Ens podeu escriure a: comunicacio@lamosca.tv

Si voleu contribuir econòmicament amb el projecte, podeu fer una donació.

Totes les aportacions, per petites que semblin, seran benvingudes.

Editorial Descontrol

Transformant la societat, els llibres són armes d’instrucció massiva.

EDITORIAL

Editorial llibertària i autogestionada. Preferim el dolor del coneixement a l’anestesia de la ignorància.

IMPREMTA

Una impremta digital per produïr massivament la palanca intel·lectual per a la revolució social.

DISTRIBUCIÓ

Una xarxa descentralitzada i creixent per arribar arreu, a tots els racons i a tothom alhora.

BOTIGA

Pots aconseguir els nostres llibres a través de la Botiga Virtual d’Espai Contrabandos o a les llibreries

El Lokal

L’ Associació Cultural el Raval- EL LOKAL neix a l’octubre de 1987. Som un col·lectiu provinent de l’Ateneu Llibertari del Poble Sec i de gent del barri Xino. Començà obrint un espai al centre de Barcelona per a la creació i l’experimentació de nous projectes, com a punt de trobada de lluites i resistències, i mitjà per a la venda i distribució de materials alternatius i de cultura llibertària.

Des dels seus inicis fins avui, ens vam plantejar col·laborar en la reflexió i l’intercanvi d’experiències per tal de posar en qüestió l’estat de coses. La finalitat, caminar cap a una societat lliure i justa des de la contracultura, l’autogestió i la rebel·lia. EL LOKAL, dintre de les nostres possibilitats i desitjos, entenem que s’ha de posar al servei de les lluites que s’originen tant al barri, com a la resta de la ciutat, i el món.

Les persones i els grups del LOKAL.

EL LOKAL està format per individualitats i grups que així ho volen i que assumeixen els compromisos mínims per al seu funcionament diari. Durant tot aquest temps hi han participat moltes persones i col·lectius que han fet seu l’espai i han tirat endavant diversos projectes, els quals anirem rescatant a la secció “Memòria”.
Actualment, els grups que hi formen part del LOKAL són:

• CRAC.
  • La Distri: autoproducció i edició de música i materials alternatius.
  • Psikotiks: col.lectiu autogestionat de material alternatiu (Punk/Psycho).
  • ProBeta: grup de persones autogestionat assembleàriament que vol experimentar amb la tecnologia donant suport a projectes de col.lectius d’àmbit social.

També hi col·laboren de forma regular diferents grups i distribuïdores alternatives: Kamilosetas Muskaria, Virus editorial, Grita o Muere, Sarna Social, Editorial Descontrol, la Ciutat Invisible, Roba Bruta, Possitivament Accelerats, Llibreria Aldarull, i un llarg etcètera que també anirem actualitzant

Revista Catalunya

La revista Catalunya és el principal òrgan d’expressió del sindicat de la CGT de Catalunya. Per aquesta publicació hi han passat centenars de lluites socials, centenars de conflictes sindicals, centenars de propostes emancipadores en tots els àmbits que aquesta paraula pot fer anar: feminisme, laïcisme, antiracisme, okupació, ecologisme, pagesia, moviment llibertari, defensa de les llengües, opció sexual, memòria històrica, antifeixisme… i tot amb un tronc central que són les activitats que desenvolupen les seccions sindicals, els sindicats, les federacions de rama, les federacions locals, comarcals i intercomarcals de la Confederació General del Treball de Catalunya.

El Catalunya és al carrer amb el compromís ferm d’ajudar a construir l’espai contrainformatiu. Som només una part d’aquest entramat que vol obrir l’espai d’explicació de la realitat als qui la volem transformar de forma radical; és a dir, des de la base, de baix cap a dalt, sense mitjancers, sense professionals; amb el món del treball com a centre però coincidint amb els sectors de la societat que aposten per lluitar enlloc de callar, per construir un futur enlloc d’assumir la realitat present. Contra els mitjans que aposten per l’autoritarisme, lluitem, des del Catalunya, per construir el futur llibertari ara mateix.

(Extret de http://www.revistacatalunya.cat/?page_id=69 )

Ca la Dona

Ca la dona és un espai viu de trobada i de relació, obert a la participació i a les propostes de tots els feminismes.

Ca la dona és un espai on conflueixen experiències polítiques, de reflexió i producció de pensament crítics amb el desig de compartir intercanvis, discussions i activismes des d’una mirada feminista en relació al context polític i social en el que vivim.

És un espai on l’heterogeneïtat és enriquiment col·lectiu gràcies al debat conjunt i on cada grup pot organitzar i desenvolupar les seves pròpies activitats i practicar la política de la relació i el treball en xarxa.

És un espai de referència del Moviment Feminista de Catalunya i dels feminismes d’arreu.

És un espai que volem que sigui el teu, que sigui el de totes les dones, lesbianes i trans que ens belluguem per tal de fer trontollar el sistema patriarcal i tot allò que ens oprimeix.

(Extret de http://caladona.org/ca-la-dona/ )

Espai en blanc

Espai en Blanc es un desafío. Una apuesta por el pensamiento crítico, colectivo y experimental.

Viernes por la noche del 13 de diciembre de 2002 en Les Naus, un centro social okupado desde hace años en Gracia (Barcelona). Actualmente ha sido ya desalojado y derribado. Aún hay obras en el solar… Trescientas personas se encuentran allí para dar el tiro de salida a Espai en Blanc.

Espai en Blanc es una apuesta colectiva de un grupo de personas que se proponen hacer de nuevo apasionante el pensamiento. Es decir, abrir un agujero en la realidad que no se defina por lo que ya sabe sino por lo que no sabe. Este agujero se abre en una brecha entre el activismo y la academia, el discurso y la acción, las ideas y la experimentación. Por eso es una apuesta a la vez filosófica y política.

A finales de 2015 Espai en Blanc aún existe. Ya son 13 años abriendo agujeros en la realidad por donde poder respirar. Conceptos, escritos, encuentros, informes, películas, investigaciones, publicaciones… Son algunos de los materiales con los que ha pensado y experimentado Espai en Blanc.

Las personas que han pasado y siguen pasando por aquí son muchas, imposible recogerlas en una lista. La mejor manera de seguirles la pista rebuscando en las publicaciones, acciones y enlaces de esta web. Muchos otros que no están ahí también nos han acompañado en estos años y aún hoy nos siguen alentado.

(Extraído de http://espaienblanc.net/?page_id=182 )

Espai Contrabandos

espaicontrabandos

Un projecte cooperatiu

L’Espai Contrabandos està impulsat per l’associació Contrabandos i gestionat per la cooperativa Pol·len Edicions. És un projecte obert que acull segells editorials diversos amb la finalitat de visibilitzar i promoure l’edició independent que, sota el paraigua del pensament crític, genera llibres que són eines per l’activisme cultural. El funcionament de l’espai es fonamenta en principis cooperatius.

Activats

Per aconseguir que el pensament crític tingui incidència, s’organitzen setmanalment presentacions de llibres, debats, seminaris i altres activitats per a l’agitació social. A més, es promouen grups de lectura, espais de lectura i reflexió col·lectiva, contacontes i sopars literaris.

L’Espai Contrabandos disposa d’un espai infantil per facilitar pugueu  assistir a les diferents activitats que organitzem.

Quan utilitzem el concepte polític, ho fem des d’un sentit ampli, per tant, va més enllà de les institucions i el partits; polític com a pensament crític, com allò personal, quotidià, per això a l’Espai Contrabandos podràs trobar llibres de diferents temàtiques com l’ecologia i el medi ambient, el gènere i la sexualitat, els feminismes, l’anàlisi econòmica i l’economia alternativa, el treball, la precarietat, la memòria històrica, l’antropologia, la filosofia, l’educació, la psicologia, el moviment obrer i popular, la solidaritat internacionalista…. tot això, en diferents formats: assaig, novela, poesia, teatre, novela gràfica i contes infantils.

(Extret de https://www.espaicontrabandos.com/about/ )

Katuma

Compra directamente a productoras agroecológicas de proximidad

1.  Busca tu grupo de consumo más cercano
  2.  Únete al grupo y participa como socia
  3. Compra y disfruta de productos de proximidad
Katuma es una plataforma online basada en el modelo cooperativista, que tiene como fin facilitar el consumo agroecológico de proximidad.

La propiedad y gestión de la plataforma recae en las entidades y personas implicadas: productoras, consumidores finales, grupos de consumo y distribuidoras. Se trata de un modelo organizativo transparente, participativo y sin ánimo de lucro.

Katuma se basa en el software libre Open Food Network, que ya se aplica en Australia, Reino Unido, Canadá y Francia entre otros países.

¿Quienes somos?

Katuma somos todas las entidades y personas implicadas: productoras, consumidoras finales, grupos de consumo y distribuidoras.

Català

Compra directament a productores agroecològiques de proximitat

1. Cerca el grup de consum més proper
  2. Suma’t al grup i participa com a sòcia
  3. Compra i gaudeix de productes de proximitat

Katuma és una plataforma online basada en el model cooperativista, que té com a objectiu facilitar el consum agroecològic de proximitat.

La propietat i gestió de la plataforma recau en les entitats i persones implicades: productores, consumidores, grups de consum i distribuïdores. Es tracta d’un model organitzatiu transparent, participatiu i sense ànim de lucre.

Katuma es basa en el software lliure Open Food Network, que ja s’aplica a Austràlia, Regne Unit, Canadà i França entre d’altres països.

¿Qui som?

Katuma som totes les entitats i persones implicades: productores, consumidores, grups de consum i distribuïdores.

Buy directly from Local agro-ecological producers

1. Search your nearest consumption group
  2. Join the group and participate
  3. Buy and enjoy local products
Katuma is an online platform based on the cooperative model, which aims to facilitate local agroecological consumption.

The ownership and management of the platform rests on entities and people involved: producers, final consumers, consumer groups and distributors. It’s a transparent, participatory and non-profit organizational model.

Katuma is based on free Open Food Network software, which already applies in Australia, UK, Canada and France among other countries.

About us

Katuma are all entities and people involved: producers, final consumers, consumer groups and distributors.